Ο ξενοδοχειακός κλάδος αναπτύσσεται όλο και πιο πολύ με αποτέλεσμα να γίνεται περισσότερο ανταγωνιστικός. Με τις νέες τεχνολογίες και τις αυξανόμενες προσδοκίες των επισκεπτών να τον διαμορφώνουν συνεχώς, είναι σημαντικό να συμβαδίζει με τις τελευταίες τάσεις. Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτές για το 2020 για να σας βοηθήσουμε να σχεδιάσετε το επόμενο έτος.

1. Τα ψηφιακά μέσα θα συνεχίσουν να εξελίσσουν την εμπειρία των πελατών

 Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες θα αποτελέσουν τη κινητήριο δύναμη για το μέλλον της ξενοδοχειακής βιομηχανίας. Όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, τα κινητά θα συνεχίσουν να επηρεάζουν το συγκεκριμένο κλάδο. Παρακάτω παρατίθενται οι τεχνολογίες που αναμένεται να κυριαρχήσουν το έτος 2020:

  • Internet of things

Internet of things (IoTείναι μια από τις μεγαλύτερες ανερχόμενες τάσεις της τεχνολογίας στο κόσμο του ξενοδοχειακού κλάδου. Το προσωπικό είναι σε θέση να εντοπίσει και να διαχειριστεί σημαντικές καταστάσεις μέσα στο ξενοδοχείο. Τα χαρακτηριστικά του Smart Hotel αφήνουν τους επισκέπτες και τους υπαλλήλους να ρυθμίζουν καλύτερα την κατανάλωση ενέργειας και να υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα. Εκτός αυτού, η Cognizant επιβεβαιώνει τη δυνατότητα του IoT να ενισχύσει τα έσοδα σε ένα ξενοδοχείο. Στη μελέτη Hospitality in the Digital Era, αναφέρεται ότι «πολλοί ξενοδόχοι που επενδύουν στα κινητά αναμένουν ότι οι επισκέπτες θα χρησιμοποιήσουν κινητές συσκευές όχι μόνο για επιλογή δωματίων και πληρωμές, αλλά και ως κλειδιά πρόσβασης για παροχές όπως πισίνες και spa.» Επιπλέον, η τεχνολογία IoT στέλνει προσφορές στα smartphones των επισκεπτών σε πραγματικό χρόνο, έχοντας έτσι περισσότερες πωλήσεις.

  • Τεχνητή νοημοσύνη (AI)

Μια άλλη τεχνολογία που χρησιμοποιούν πολλοί ξενοδόχοι είναι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) η οποία βοηθά τα ξενοδοχεία να έρχονται σε επαφή με τους επισκέπτες με πολλαπλούς τρόπους. Ένα παράδειγμα είναι τα chatbots όπου η συνομιλία γίνεται με ρομπότ για το check-in ή για μία υπηρεσία δωματίου. Η Oracle Hospitality, ενώ μιλάει για την αξία των συσκευών τεχνητής νοημοσύνης με δυνατότητα ενεργοποίησης στα ξενοδοχεία, επισημαίνει ότι η AI έχει αποδειχθεί πως μειώνει πολύ την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης όταν πρόκειται για την απάντηση και την επίλυση των προβλημάτων που συνήθως προκύπτουν από τη παραμονή επισκεπτών.

  • Εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality)

Η εικονική πραγματικότητα (VR) χρησιμοποιείται από τους ξενοδόχους για να συνδέει τον ψηφιακό με το μη ψηφιακό κόσμο. Αυτό εχει ως αποτέλεσμα αφενός να βελτιώνει τη ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών και αφετέρου να τους προτρέπει να προβούν σε κράτηση. Σύμφωνα με το Adobe Digital Insights, «Τουλάχιστον οκτώ από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία έχουν δοκιμάσει το VR». Και αυτή η τάση αναμένεται να αυξηθεί από ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο αναζητώντας διάφορες μεθόδους να το συμπεριλάβουν στην οθόνη του επισκέπτη. Μερικές από αυτές προσφέρουν εικονικές περιηγήσεις τοποθετώντας τους χρήστες σε ένα προσομοιωμένο ξενοδοχείο και παρέχοντας τους εικόνα για τα δωμάτια.

  • Αναγνώριση προσώπου

Ένα ευρέως γνωστό σύστημα στα αεροδρόμια, η αναγνώριση προσώπου βρίσκεται τώρα και στα ξενοδοχεία. Βοηθά στη γρήγορη διαδικασία check-in και είναι αρεστό ιδιαίτερα στους συχνούς και επαγγελματίες ταξιδιώτες. Ωστόσο, το σύστημα αυτό έχει τους περιορισμούς του όσον αφορά τους κανονισμούς περί προσωπικών δεδομένων. Αν σχεδιάζετε να συμπεριλάβετε την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπων στο ξενοδοχείο σας, πρέπει πρώτα να δώσετε προσοχή στους νόμους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων στην περιοχή σας.

  • Λόγω της ψηφιακής τεχνολογίας, κάποιες φορές δεν υπάρχει ανθρώπινη επαφή με το πελάτη και το προσωπικό.

 2. Τα ξενοδοχεία θα ορίσουν την ηλεκτρονική τους μορφή

 Χάρη στην αυξημένη κοινωνική δικτύωση των καταναλωτών και την επιρροή των site, έχει γίνει επιτακτική ανάγκη για τα ξενοδοχεία να συμπεριληφθούν στα κοινωνικά μέσα. Για να είναι ένα βήμα μπροστά από τους επισκέπτες τους, τα ξενοδοχεία πρέπει να συνεχίσουν να δημοσιεύουν περιεχόμενο και να ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές τους. Επίσης πρέπει να έχουν ειδικές ομάδες για να παρακολουθούν τα σχόλια σε καθημερινή βάση και να ανταποκρίνονται γρήγορα στα θέματα που προκύπτουν από τους πελάτες. Εκτός από τα παραπάνω, το επόμενο έτος θα διακριθούν ξενοδοχεία που θα ξεχωρίσουν στο διαδίκτυο. Τα ξενοδοχεία χρειάζονται να έχουν ένα αξιόλογο περιεχόμενο. Ένα από τα παραδείγματα αυτού του περιεχομένου είναι η ανταλλαγή εμπειριών των ατόμων που διαμένουν στο ξενοδοχείο με επίκεντρο τη διακόσμηση, τη γαστρονομία και τις ανέσεις. Ένα άλλο εύκολο παράδειγμα προς εφαρμογή είναι η εισαγωγή hashtag στο instagram για την ενίσχυση των φωτογραφιών.

3. Οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν πολιτιστικές εμπειρίες

 Το ενδιαφέρον των καταναλωτών αλλάζει και ο σημερινός ταξιδιώτης επιθυμεί να έχει εμπειρίες σχετικά με προϊόντα και ανέσεις. Στην πραγματικότητα, το 67% των ταξιδιωτών με υψηλό εισόδημα θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε δραστηριότητες παρά σε ένα ωραιότερο δωμάτιο στο ξενοδοχείο, όπως επεσήμανε η Skift. Στην προσπάθεια των ξενοδοχείων να προσελκύσουν επισκέπτες προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες, έχουν μετατραπεί σε εξειδικευμένες εγκαταστάσεις. Προσφέρουν τώρα ειδικές υπηρεσίες όπως χαλαρωτικές αποδράσεις, καταφύγια ευεξίας, περιπετειώδεις διακοπές, κλπ.Το 2020 θα δούμε ότι οι ήδη υπάρχοντες πελάτες που αναζητούν μοναδικές εμπειρίες θα αυξηθούν σε αριθμό. Για να είναι επιτυχημένοι σε αυτόν τον κλάδο, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να σχεδιάζουν συναρπαστικές δραστηριότητες για όλους αλλά και εξατομικευμένα για τους επισκέπτες τους. Το BCG αναφέρει: “Έως το 2024, η προσωπική πολυτέλεια από μόνη της εκτιμάται ότι είναι μια αγορά ύψους 1.260 δισ. Ευρώ, μια σημαντική αύξηση από 845 δισ. Ευρώ το 2015.”

Το Cvent προτείνει τη δημιουργία ενός προσαρμοσμένου πλάνου πάνω στα ενδιαφέροντα του κάθε επισκέπτη. Μαζί με τα αξιοθέατα, πολύ σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει το φαγητό στην προβολή του πολιτισμού και της κληρονομιάς της περιοχής. Για να παρέχουν τοπικές γευστικές εμπειρίες, τα ξενοδοχεία πρέπει να προσφέρουν πιο αυθεντικά πιάτα. Επίσης, οι παραδοσιακές συνταγές θα φτιάχνονται χρησιμοποιώντας ντόπια και φρέσκα προϊόντα με υγιεινά υλικά. Άλλοι τρόποι για να δοθεί αξία στην τοπική κουζίνα είναι να διοργανώνονται εκδηλώσεις φαγητού ή γαστρονομικές εκδρομές και να προσφέρονται μαθήματα μαγειρικής ή παρουσιάσεις.

  • Το μάρκετινγκ και η διοίκηση θα είναι κορυφαίες προτεραιότητες για τους περισσότερους ξενοδόχους.

4. Τα ξενοδοχεία θα ασχοληθούν με τη βιωσιμότητα

 Η βιωσιμότητα θα αποτελέσει βασικό παράγοντα για την επιτυχή διαχείριση των ξενοδοχείων, καθώς είναι ένα από τα σημαντικότερα παγκόσμια ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος αυτή τη στιγμή. Τα ξενοδοχεία θα προωθήσουν την αποστολή αειφορίας τους για να ενισχύσουν τις προσπάθειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη.Η Cognizant καταλήγει στο συμπέρασμα: “Οι επισκέπτες είναι όλο και πιο πρόθυμοι να κάνουν το καθήκον τους για τη βιωσιμότητα, διεξάγοντας εκστρατείες επαναχρησιμοποίησης πετσετών μπάνιου και ζητώντας λιγότερο συχνές αλλαγές σε κλινοσκεπάσματα.” Τα ξενοδοχεία επίσης ανταμείβονται μέσω πολιτικής μείωσης των φόρων και συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας. Οι πράσινες εκστρατείες που θα λάβουν υπόψη τους τα ξενοδοχεία είναι η μείωση των αποβλήτων, η μείωση της χρήσης πλαστικών και η εξοικονόμηση νερού. Όπως επισημάνθηκε παραπάνω, τα κτίρια που θα κάνουν ψηφιακές τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις θα έχουν επίσης ως αποτέλεσμα χαμηλότερο ενεργειακό κόστος.

  • Η αειφορία είναι κερδοφόρα τόσο για τον πλανήτη όσο και για τα έσοδα.

5. Τα ξενοδοχεία θα επικεντρωθούν στην αύξηση απευθείας κρατήσεων

 Το 2020, οι επιχειρήσεις θα ξοδεύουν περισσότερο χρόνο, χρήμα και προσπάθεια για την ανάπτυξη της επωνυμίας και την επαναφορά της αξιοπιστίας για να ενισχύσουν τις άμεσες κρατήσεις. Η έρευνα της Independent Lodging Market της trivago και του Phocuswright αποκάλυψε πόσο σημαντικό είναι για τους ξενοδόχους να κάνουν άμεσες κρατήσεις. Θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να εστιάσετε στη δημιουργία μιας καλά σχεδιασμένης ιστοσελίδας και μιας μηχανής κρατήσεων υψηλής ποιότητας. Ένας βελτιστοποιημένος ιστότοπος με ένα ανταποκρινόμενο σχεδιασμό δε θα δημιουργήσει προβλήματα στους επισκέπτες σας. Συμπεριλαμβάνοντας μια αποτελεσματική μηχανή κρατήσεων θα σας βοηθήσει να μετατρέψετε τους επισκέπτες σας στο διαδίκτυο σε επισκέπτες του ξενοδοχείου σας και να κερδίσετε απευθείας κρατήσεις.Επιπλέον, θα πρέπει να προωθήσετε την ιδιοκτησία σας, ώστε οι ταξιδιώτες να σας παρατηρούν και να κλείνουν απευθείας μαζί σας. Οι εκστρατείες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οι καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τη φήμη σας στο διαδίκτυο, να δημιουργήσετε ισχυρές σχέσεις με υπάρχοντες επισκέπτες και να ενισχύσετε σημαντικά το SEO σας. Επίσης, θα προσελκύσετε τους νέους και ήδη υπάρχοντες  πελάτες προσφέροντάς τους ανταμοιβές και εκπτώσεις. Μια άλλη βασική τάση για το 2020 είναι το metasearch marketing. Η μελέτη της trivago και του Phocuswright αναφέρουν ότι το metasearch αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται, καθώς οι ανεξάρτητες ιδιοκτησίες ενισχύουν τις προσπάθειες για περαιτέρω ανάπτυξη των άμεσων κρατήσεων. Η καταχώρηση του ξενοδοχείου σας σε μηχανή metasearch θα ενισχύσει την προβολή σας στην ηλεκτρονική αγορά.