Δεν έχει σημασία πόσο μεγάλος ή μικρός είναι ο αντίκτυπος μιας τάσης, ούτε το πόσο εφήμερη ή διαρκής φαίνεται ότι είναι. Τα ξενοδοχεία που επωφελούνται περισσότερο από τις νέες τάσεις είναι εκείνα που τις προσαρμόζουν στην εμπειρία του επισκέπτη το ταχύτερο. Αυτό είναι κάτι το οποίο τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία είναι σε ευνοϊκότερη θέση να επιτύχουν γιατί είναι ευκίνητα, δημιουργικά και απαλλαγμένα από τα άκαμπτα πρότυπα που χαρακτηρίζουν τις μεγάλες αλυσίδες.
Ακολουθούν οι πέντε τάσεις φιλοξενίας που αναδύονται στο προσκήνιο και αλλάζουν την εμπειρία του επισκέπτη – κάποιες για τα καλά και όλες σίγουρα για το καλύτερο.

Απρόσκοπτη εμπειρία
Εξατομικευμένη εμπειρία
Εμπειρία εναλλακτικών ταξιδιών
Εστιασμένη στη γαστρονομία
Φιλική προς το περιβάλλον

Η απρόσκοπτη εμπειρία φιλοξενουμένων
Αν και δεν είναι η τάση που συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη προσοχή, είναι αυτή που συνεχίζει να είναι επίκαιρη στις ειδήσεις της ξενοδοχειακής βιομηχανίας εξαιτίας της θεμελιώδους σημαντικότητάς της. Η εμπειρία του επισκέπτη χωρίζεται σε στάδια: αναζήτηση, κράτηση και διαμονή. Τα στάδια αυτά δεν πρέπει να διαφοροποιούνται μεταξύ τους, πρέπει να παρουσιάζονται ως μία ενιαία εμπειρία στον επισκέπτη γιατί διαφορετικά η επιχείρηση θα οδηγηθεί σε απώλεια ευκαιριών κράτησης και οι προσδοκίες των φιλοξενούμενων δε θα ικανοποιηθούν.
Οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή στην αίσθηση ευκολίας του σταδίου κράτησης σε σύγκριση με το στάδιο της αναζήτησης δημιουργεί μια τριβή στην εμπειρία του επισκέπτη, που έχει ως συνέπεια τη ματαίωση και όχι την κράτηση. Στο ίδιο πνεύμα, αν η διαδικασία της κράτησης ενός δωματίου στο διαδίκτυο είναι πολύ εύκολη υπόθεση, αλλά το check-in αποδειχθεί μια μακρά διαδικασία συμπλήρωσης χειρόγραφων εντύπων, προκαλεί στους επισκέπτες εκνευρισμό και απογοήτευση.
Τα ξενοδοχεία εφαρμόζουν την τεχνολογία για την αυτοματοποίηση και τον εξ ορθολογισμό της συνολικής εμπειρίας φιλοξενουμένων από την αρχή μέχρι το τέλος, από την προβολή του προφίλ ξενοδοχείων σε βελτιστοποιημένες μηχανές άμεσης κράτησης έως τις λειτουργίες check-in με ένα κλικ. Οι ξενοδόχοι αναλαμβάνουν την κυριότητα κάθε σταδίου του ταξιδιού του πελάτη και με αυτόν τον τρόπο οι ταξιδιώτες εκτιμούν την εμπειρία και έχουν κάτι να περιμένουν.

Η εξατομικευμένη εμπειρία επισκεπτών
Η ξενοδοχειακή βιομηχανία εισέρχεται σε μια χρυσή εποχή εξατομίκευσης ανταποκρινόμενη στις εξελισσόμενες προσδοκίες των καταναλωτών. Ο κάθε επισκέπτης γνωρίζει τη δική του μοναδικότητα και η ξενοδοχειακή βιομηχανία πρέπει να αγκαλιάσει τη μοναδικότητα αυτή.

Οι πάροχοι τεχνολογίας των ξενοδοχείων διερευνούν λύσεις που θα κάνουν την πλήρη εμπειρία του επισκέπτη προσαρμοσμένη 100% στο άτομο: στα ιδανικά κριτήρια που θα πρέπει να έχει το ξενοδοχείο, ακόμη και στις προτιμήσεις φαγητού και μουσικής.

Τα ξενοδοχεία ανταποκρίνονται σε αυτή την τάση εστιάζοντας στο να εξασφαλίζουν ότι οι επισκέπτες τους αισθάνονται ευπρόσδεκτοι και όχι απλές καταχωρήσεις σε ένα βιβλίο κράτησης. Αναγνωρίζοντας και τροφοδοτώντας τις ιδιοσυγκρασιακές προτιμήσεις και τη φαντασία των επισκεπτών τους, και μέσα από προσωπικές αλληλεπιδράσεις με το προσωπικό, τα ξενοδοχεία μπορούν να ενημερωθούν για όλες τις εμπειρίες των φιλοξενούμενών τους.

Η εμπειρία των εναλλακτικών διακοπών
Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει μια νέα φιλοσοφία ταξιδιού, το επόμενο στάδιο στην εξέλιξη του βιωματικού ταξιδιού, που ονομάζεται «transformational-travel».
Οι ταξιδιώτες πίσω από αυτή την τάση επιδιώκουν τον αυτο-προβληματισμό και την αυτοεξέλιξη μέσω των ταξιδιών τους, τη σύνδεση με την ανθρώπινη πλευρά τους και τη φύση. Με τη λήξη του ταξιδιού τους στόχος τους είναι η εξέλιξη, οι ανανεωμένες προοπτικές και βαθύτερη κατανόηση του κόσμου που κατοικούν.
Τα ξενοδοχεία πρέπει να υποστηρίζουν τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες σε αυτή την αποστολή.

Μπορούν να σχεδιάζουν δραστηριότητες που επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να αμφισβητήσουν τον εαυτό τους και να συνεργαστούν με την τοπική κοινότητα. Αυτό μπορεί να σημαίνει τα πάντα, από το διαλογισμό έως την εθελοντική εργασία σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Αυτή η κατηγορία διακοπών βρίσκεται στον αντίποδα της νοοτροπίας της δημοσιοποίησης φωτογραφιών από διακοπές στο Instagram.

Η εμπειρία του επισκέπτη εστιασμένη στη γαστρονομία
Είναι οι νέοι και διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους τα ξενοδοχεία ενσωματώνουν το φαγητό στην εμπειρία του επισκέπτη.

Βλέπουμε ότι το πρωινό μπορεί να εξυπηρετηθεί στο ηλιόλουστο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Διεξάγονται μαθήματα μαγειρικής στο εστιατόριο του ξενοδοχείου για ενήλικες και οικογένειες, με φρέσκα, βιολογικά συστατικά που προέρχονται από τοπικές γεωργικές παραγωγές. Πρωινό που δεν επιλέγεται ο όρος ‘’μπουφέ’’, αντ’ ‘αυτού μετονομάζεται σε «πολυτελή γιορτή».
Πλέον πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχεία αποκλειστικά για την εμπειρία της γαστρονομίας γεγονός που κάνει τα ξενοδοχεία να αναβαθμίζονται.

Η οικολογική φιλοξενία
Οι ταξιδιώτες έχουν όλο και μεγαλύτερη επίγνωση της οικολογικής καταστροφής και προσπαθούν να την ελαχιστοποιήσουν οπουδήποτε κι αν μπορούν – ξεκινώντας από τις κρατήσεις σε ξενοδοχεία με τις ίδιες αξίες. Τα ξενοδοχεία που αγκαλιάζουν αυτές τις αξίες και προσαρμόζουν την εμπειρία του επισκέπτη σε αυτά όχι μόνο καλωσορίζουν περισσότερους επισκέπτες, αλλά και μειώνουν την ενεργειακή τους απώλεια εξοικονομώντας χρήματα.

Από τις ενέργειες που είναι άμεσα ορατές από τους επισκέπτες (όπως φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα περιποίησης, φώτα και κλιματισμός που σβήνουν όταν το δωμάτιο είναι κενό και μια πολιτική επαναχρησιμοποίησης πετσετών) έως τις προσπάθειες που λαμβάνουν χώρα στο σύστημα διαχείρισης), τα ξενοδοχεία γίνονται ‘’πράσινα’’ σε διάφορα μέτωπα.

Κάτι τελευταίο
Κάθε μία από αυτές τις εμπειρίες επισκεπτών είναι ενδεικτική των αλλαγών στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, μερικές από τις οποίες μπορεί να αποδειχθούν πιο επιφανείς και μακροχρόνιες από άλλες. Ορισμένα πράγματα όμως, είναι λογικά και πρέπει να παραμείνουν σταθερά: Τα ξενοδοχεία πρέπει πάντα να είναι ανοιχτά στην αλλαγή, είτε στη νέα τεχνολογία είτε στις νέες συμπεριφορές των ταξιδιωτών.
Η καλή φιλοξενία δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα.