ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

///ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Παράλληλα με τα απλά συστήματα PMS, POS, λογιστικής, αγορών και πληρωμών που παραμένουν, αναδύονται και νέα ψηφιακά, τα οποία προσφέρουν μεγάλο εύρος πληροφοριών, από τα προφίλ πελατών και το check in μέχρι ελέγχους αυτοματισμού στα δωμάτια.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στο Συνέδριο – Έκθεση Τεχνολογίας στην Ξενοδοχειακή Βιομηχανία, HITEC 2017, που διεξήχθη στο Τορόντο, οι ειδικοί του χώρου ανέδειξαν σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία της φιλοξενίας τις τέσσερις κορυφαίες τάσεις εφαρμογών στην ξενοδοχειακή βιομηχανία.

O Matthew Stephens στο άρθρο του στο ehotelier.com αναφέρει ότι ενώ τα απλά συστήματα PMS, POS, λογιστικής, αγορών και πληρωμών παραμένουν, νέα ψηφιακά αναδύονται. Τα νέα αυτά ψηφιακά συστήματα προσφέρουν μεγάλο εύρος πληροφοριών, όπως προαναφέραμε, με στόχο την εξυπηρέτηση των επισκεπτών όταν, όπου και όπως εκείνοι επιλέγουν.

Οι τέσσερις κορυφαίες τάσεις της τεχνολογίας στα ξενοδοχεία, οι οποίες συλλέχθηκαν από συνεντεύξεις και συζητήσεις με περισσότερους από 20 παρόχους εφαρμογών, είναι οι εξής: συστήματα διαχείρισης πελατών, το cloud,η ενσωμάτωση και η βελτίωση της χρήσης.

Παρακάτω, θα δούμε αναλυτικότερα την κάθε τάση ξεχωριστά.

Α) Συστήματα διαχείρισης πελατών

Οι απαιτήσεις στην εξυπηρέτηση πελατών αλλάζουν και οι παραδοσιακές λειτουργίες που προσφέρει το προσωπικό παρασκηνιακά τώρα μετατίθενται στο προσκήνιο. Οι πελάτες προσδοκούν την αυτοεξυπηρέτηση. Πλέον, προσφέρεται check in και check out με self service μέσα από ειδικούς ψηφιακούς σταθμούς αλλά και μέσω εφαρμογών ή browser. Οι επιλογές αυτοεξυπηρέτησης δεν τελειώνουν εδώ. Ο επισκέπτης μπορεί να δει το λογαριασμό του, να ανανεώσει το προφίλ του, να ζητήσει υπηρεσίες, να στείλει μήνυμα στο ξενοδοχείο και να ορίσει την κατάσταση καθαριότητας στο δωμάτιο. Επιπλέον μπορεί να στείλει μήνυμα από τη συσκευή του στην εικονική υποδοχή, στις κρατήσεις και οποιοδήποτε τμήμα του ξενοδοχείου. Το όφελος για τον πελάτη είναι η ελευθερία επιλογής για self-service και το όφελος για τον ξενοδόχο είναι ότι τo self-service μπορεί να αποφορτίσει τον όγκο εργασίας στις περιόδους μεγάλης κίνησης.

Β) Το cloud

Τα μοντέλα που σήμερα αποκαλούνται cloud είναι οι εξωτερικές ή φιλοξενούμενη τεχνολογία, ή αλλιώς XaaS (X ως υπηρεσία) που εξελίχθηκαν από τις πρώτες ημέρες των backup. Οι φιλοξενούμενες εφαρμογές SaaS (λογισμικό ως υπηρεσία) χρησιμοποιούνται εικονικά στις περισσότερες βιομηχανίες. Σήμερα, εκτός ότι οι SaaS αποτελούν μία εφικτή επιλογή, παράλληλα προσφέρουν σημαντικά οφέλη στον ξενοδόχο, τόσο σε πολυεθνικό επίπεδο όσο και σε μικρούς ανεξάρτητους επαγγελματίες. Για παράδειγμα, επιτρέπει στον ξενοδόχο να δίνει έμφαση στα δυνατά του σημεία. Επίσης, συμβάλλει στην πρόβλεψη του κόστους IT και προσφέρει ελευθερία για εστίαση στις βασικές επιχειρήσεις στην εξυπηρέτηση των πελατών. Ο πάροχος SaaS θα αναλάβει τις υποδομές, την εφαρμογή, τις αναβαθμίσεις, τη συντήρηση, την υποστήριξη, τη ρύθμιση και την ενσωμάτωση σε τρίτες εφαρμογές. Το Cloud μπορεί να εφαρμοσθεί εικονικά σε όλες τις παρασκηνιακές εφαρμογές. Μερικά από τα σημαντικότερα οφέλη για τον ξενοδόχο είναι η καλύτερη σταθερότητα, η αξιοπιστία, η συντήρηση και η υποστήριξη, ο μειωμένος χρόνος για νέες λειτουργίες και η μεγαλύτερη πρόσβαση στις πληροφορίες ξενοδοχείου και ομίλου. Ενώ, γενικότερο όφελος είναι το μειωμένο κόστος ΙΤ.

Γ) Ενσωμάτωση

Σήμερα, η προσδοκία είναι ότι όλες οι εφαρμογές είναι ενσωματωμένες με όλες τις υπόλοιπες, ιδιαίτερα εκείνες που βρίσκονται στο cloud. Κάτι τέτοιο, επιτρέπει στον ξενοδόχο να επιλέξει την καλύτερη πλατφόρμα διαχείρισης εσόδων και μηνυμάτων, το καταλληλότερο σύστημα λογιστικής και να αλλάζει εφαρμογές όποτε το επιθυμεί.

Η τάση της ενσωμάτωσης έχει ως όφελος για τον ξενοδόχο να μπορεί να επιλέξει την καλύτερη εφαρμογή που ταιριάζει στις απαιτήσεις της επιχείρησής του και να έχει καλύτερο ανταγωνισμό μεταξύ παρόχων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες. Από την άλλη, το όφελος για τον επισκέπτη είναι να έχει καλύτερες εφαρμογές που παρέχουν καλύτερη λειτουργικότητα στον πελάτη και βελτιωμένες εφαρμογές που επιτρέπουν στον ξενοδόχο να παρέχει βελτιωμένες διαδικασίες και επίπεδο υπηρεσιών. Ενώ, γενικότερο όφελος αποτελεί ο αυξανόμενος ανταγωνισμός που οδηγεί σε μειωμένες τιμές.

Δ) Βελτίωση της χρήσης

Ενώ παλιότερα ένα σημαντικό ποσοστό του κόστους αντικατάστασης συστημάτων αφορούσε την εκπαίδευση, πλέον η έμφαση στον σχεδιασμό χρήσης και η προσδοκία των χρηστών να μπορούν να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε εφαρμογή τείνει να προσφέρει εξοικονόμηση κόστους. Σκοπός της ανάπτυξης των εφαρμογών είναι να δίνουν τη δυνατότητα στο επαγγελματικό προσωπικό να είναι αποτελεσματικό στη χρήση τους με ελάχιστη εκπαίδευση. Εδώ, τα οφέλη για τον ξενοδόχο είναι ο μειωμένος χρόνος εκπαίδευσης και πλήρους κατάρτισης, καθώς και το μειωμένο κόστος εκπαίδευσης.

2018-10-15T12:07:04+00:00